11 juli, kanchanaburi, excursie watervallen

11 juli 2017 - Kanchanaburi, Thailand

We zitten in de taxi naar sukhotai, ik (Tycho) vertel dit verhaal en mama typt.

We hebben een excursie geboekt! Erawan watervallen, raft varen, olifant rijden, en trein over de bridge. Leuk!
We moeten om 7 uur opstaan. Daarna snel ochtendeten. Ik vind het matig. Elke ochtend watermeloenties vind ik wel erg lekker. Die zijn heel sampig! We werden opgehaald met de minibus, we dachten dat er nog meer mensen zouden komen maar waren maar met zijn zevenen. Toen rijden, ik moest heel heel nodig plassen dus snel naar de wc. De gids ging ons iets uitleggen. 2 keuzes, eerst gelijk naar de watervallen, of eerst helemaal naar boven en dat deden wij. In het begin van de tocht liet de vrouw ons een holletje zien, waar een vogelspin in zat. Dat was wel gaaf! We stopten onderweg  bij een watervalletje, en stopten onze voeten erin, toen kwamen er allemaal voeteeltvretertjes aan onze voeten knabbelen, want die smikkelen eelt op. Dat voelde heel er kriebelig, niet echt pijn, maar soort kriebelpijn!

IMG_0997

Op de helft kwamen we aapjes tegen, die we ontdekten door takjes en blaadjes uit de bomen. Dat vond ik heel erg leuk. We gingen verder naar boven en ondertussen zagen we nog meer apen. Eindelijk boven na 1,5 uur lopen, nat van het zweet eindelijk konden we zwemmen. Het zag er heel mooi en spectaculair uit. Daarna naar beneden, nog zwemmen bij de glijbaan waterval. Daar kon je van een rots afglijden dat was wel gaaf. Toen snel naar beneden eten, we waren een half uur te laat maar dat was niet erg. Je kon kiezen tussen een paar gerechten maar ik nam lekker frietjes want daar had ik heel erg zin in. Ik eet hier verder alleen maar rijst, want dat zie je in deze landen, maar dat vind ik niet zo erg. Hierna naar de olifanten maar als eerst op de bamboe raft varen. IMG_0995We werden meegesleurd met een boot, daarna terugvaren maar dat vond ik echt heel saai, vond iedereen wel een beetje flauwekul. Daarna olifanten rijden. Ik zat met kaya in een stoeltje en op helft van de rit mochten we op de olifant zelf zitten. Dat vond ik niet erg lekker, want ik wiebelde heel erg, en die haren voelden een beetje irritant. Weetje; Olifant heeft haren! Maar het was superleuk om te doen.

IMG_0996Daarna zouden we nog met de trein over de bridge over de river kwsi gaan maar dat vonden we nogal saai, ook de andere mensen, dus hebben we dat niet gedaan. Dat was tijdverspilling.
Dus de andere mensen daar afgezet en wij naar huis lopen. Saai. Wel lekker chipje gehaald bii de seven eleven (soort van spar), en toen ging het keihard regenen dus toen even schuilen en daarna naar het guesthouse. Als eerst even zwemmen, met zijn vieren, met de frisbee overgooien. We hebben daar gegeten. Ik at rijst met noten en kip, dat vond ik wel erg lekker. Als toetje een lekkere pannenkoek gedeeld met kaya. Die was heel erg lekker. Een leuke dag weer. Toen ging ik slapen.

1. Wil:
    13 juli 2017
    ik vind dat je het heel leuk heb verteld.
    het is gewoon geweldig wat jullie allemaal te zien krijgen.
    lijkt mij ook eng hoor tych op een olifant.hg oma xxx
  2. Monica:
    13 juli 2017
    Zooo geweldig op een olifant , en die apen en watervallen, visjes aan je voeten en dan die vogelspin !! Wat een belevenissen en een groot avontuur !
    Nog veel pezier !!
  3. Hanna en Ad, Pa en ma.:
    13 juli 2017
    Leuk jongens . Papa ook met de visjes aan z`n voeten????
  4. Ron:
    14 juli 2017
    Gelukkig geen muizen tegengekomen want daar schrikken olifanten van.
    Wat een avonturen, geweldig.