Kanchanaburi 10 Juli

11 juli 2017 - Kanchanaburi, Thailand

We hebben de scooter nog een dagje langer gehouden, dus dhr. en mvr de Bok gaan weer op pad vandaag. Tante Lien met haar eeuwig lachende dochter heeft lekkere pannekoeken gemaakt voor de jongens, heerlijke schaal watermeloen erbij, scrambled eggs, sunny side up eggs, u vraagt zij draaien! Het zijn echt schatjes de dametjes. We gaan weer naar een aantal tempels (aaaaaah nee he, weeeeer tempels!) maar er schijnt ook een monkey tempel te zijn, dus dat vinden de jongens wel leuk. Best spannend met die scooter, want je rijdt gewoon langs de snelweg, kan 80 km per uur met day ding en de auto's scheuren voorbij. Soms flinke gaten in de weg, dus opletten! En zeker als  kaya achterop zit want die zit gewoon te dansen op de scooter. Eerst naar een cave tempel. Bij de eerste verdieping ga ik snel weer naar boven want er hangt een vreselijke lucht. Vleermuizenpoep blijkt later. Tych komt me halen want het is er toch erg mooi. Kruip door sluip door naar beneden, in de benauwde ruimtes, staat er diep in de grot weer een prachtig buddhabeeld. IMG_0989Het was zeker de de moeite en de stank waard. De vleermuizen vliegen overal. Alles gezien, snel weer naar boven! Daar is nog een soort expositie met foto's over de burma railway. 16.000 europeanen en 100.000 koelies, inwoners van azie zijn bij de aanleg hiervan gesneuveld in de tweede wereldoorlog. Weer wat geleerd. Nog even gestopt voor wat geiten en koeien,

en door naar Hieen chinese tempel, niet heel bijzonder. Wat wel opvalt is dat er overal eten bij ligt, wat wordt geofferd aan buddha. Hele stapels met zakken rijst, drinken, je kan hele verrassingspakketten kopen en er bij neerleggen. Wat gebeurt er later mee? Hij zal het niet opeten... zal het weer teruggelegd worden om opnieuw te verkopen? Good business... Je ziet in sommige tempels allemaal feestjurken hangen, helemaal verstoft. Heel apart. Maar goed, nu op zoek naar de apentempel maar helaas niet gevonden. Balen voor de jongens. Teruggescheurd langs de snelweg even uitlaatgas happen... nog even langs de bridge over de river kwai. Mega toeristisch, heel die brug vol mensen, wij hebben het snel gezien. Op het marktje nog een leuk armbandje gekregen van Rem, jongens een armbandje, en terug naar tante Lien. Rem gaat even hardlopen (lekker warm....) en wij springen in t zwembad. Eindelijk verkoeling na weer een dag zweten. Mijn eerste wasje is gedaan (er zitten geen gekleurde touwtjes aan Blazien),  ook fijn want we hebben maar weinig kleding bij natuurlijk. In de avond een superlekkere pizza gegeten. Heerlijk voor de verandering, want het is iedere middag en avond rijst, noodels oid. De jongens doen het super met het eten, ze vinden het niet altijd lekker, maar al met al gaat het prima. Her was weer een topdag, morgen naar de watervallen!

1. Monica:
    11 juli 2017
    O ben jaloers , super mooi allemaal en morgen de watervallen , heerlijk !!
  2. Wil:
    12 juli 2017
    jammer dat jullie die apentempel niet hebben gevonden.
    leuk he op de scooter.
    op naar de watervallen.groetjes oma xxx
  3. Ron:
    12 juli 2017
    Apen-shit/geur vleermuizen-shit/geur, 1 pot nat. Ogen dicht en ophalen die handel, de verbeelding komt van zelf. Haha.
    Hangen er al liefdesslotjes aan de kwai-brug?
    Gr