Woensdag 5 juli Bangkok

8 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Iedereen heeft heerlijk geslapen. We hebben een super hotel, dus nog maar genieten hiervan, want wie weer waar we nog terecht gaan komen. We zullen vandaag Bangkok eens gaan verkennen. Vertrokken met de taxi naar de watertaxi's. Een taxi kost echt niks, voor 3 euro wordt je overal heengebracht. Watertaxi ook niet trouwens. Langs de kleine straatjes zie en ruik je het echte bkk. Overal eettentjes, kraampjes met kleding (voor 100 roepie roepie vogels, 2,50 euro heb je sl een leuke broek aaaaaaaaaaahh!!) geweldig om hier weer te xijn. I love Azië!! Schijnen meer waterwegen te zijn in bkk dan normale wegen, het is er ook net zo druk. Kaartje gekocht en hop on! Gaat als een speer.

IMG_0969

Gekkenhuis op het water aan allerlei ferries, longtail bootjes en zelfs vissers die een soort van waterplanten aan het opvissen zijn. Eerste stop What Arun. Ik veel te bloot met hemdje en korte broek, dus mooie sarong gekocht en ook ik mag binnen. Prachtig tempel complex, maar de aandacht van de jongens wordt toch erg getrokken door de vele poezen en kittens. Kindjes in school- tenue die les krijgen van monnikken, mooi plaatje. Bij een monnik hebben we allemaal nog een geluksarmbandje gekregen, dus de reis kan niet meer stuk! Daarna naar What Po. Weer met de boot naar de andere kant van de rivier, waar we voor het eerst in een echt Thais tentje eten. Heerlijk! Je moet niet om je heen kijken want schoon heeft hier een hele andere betekenis, maar koken, dat kunnen ze! Tych eet lekker mee, bij Kaya krijg ik met veel gemor ook wat binnen, maar er is weer energie! What Po vinden ze toch wel interessant. Wat een grote buddha!IMG_0970 Dan zien we de school voor Thaise massage (hier weet je zeker dat t niet met happy ending is), en "ik wel wel met je dansen maar mn voeten doen zo'n zeer!", dus dat gaan we doen. Alle vier op een bed en een sterke dame aan het eind van het bed, en de hemel gaat open. Lekkerrrrrrrrrr!!!! Ook de jongens vinden het heerlijk dus voor herhaling vatbaar. What nu? Nee dat is geen tempel, maar wat gaan we doen? Rondvaart door de klongen met een longtail boot. Een soort lange kano gaaf beschilderd met annie sloan verf, met een grote motor op de boot, open en bloot met een lange tail, staart, roer. Leuk!! (Ook al hele andere gave stoeltje gezien waar wij grof geld voor betalen die daar bijna afval zijn trouwens.... )Je ziet hoe de mensen wonen, in huisjes aan het water. Gezelligheid, maar ook armoede en veel vuilnis valt op. Houten huisjes, maar ook van plastic zakken, vanalles. We zien een krokodil zwemmen! Dit is gaaaaf!! Ook zien we een aantal leguanen zwemmen, ongelofelijk. Zeker voor de jongens. We stoppen ergens waar we vissen gaan voeren, werkelijk honderden vissen van wel een halve meter kronkelen over elkaar heen. Dit was super.
Als afsluiter vandaag naar Khoa san road. Walhalla voor de backpacker. Kaya wordt gek als hij een kraampje met voetbaltenues ziet. Een "echt" pakje van Manchester United voor maar 450 bath. Iets van 11 euro. Hij wordt gek als we zeggen dat dat veel te duur is want ik wil t ik wil t ik wil t, maar als we weggaan met 2 voor 600 is het toch wel cool... We gaan iets drinken, vooraan in een tentje dus een mooie prooi voor alle straatverkopers. Hoofddeksels, speeltjes, spinners, kikkers van hout, laserlichten, je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het. Niet 1 verkoper maar tientallen. Negeren die handel, dat leren we wel. Benidorm in Thailand volgend remko. Dan komt er een man met gefrituurde schorpioenen en Kaya wil er wel eentje proberen. Meisjes achter ons zitten te gruwelen, maar hij eet m lekker op. Held! Net harde chips. Tuurlijk... IMG_0968

Nog even eten bij de mac, laatste voorlopig hebben we ze gezegd, en naar huis. Bijna weer een ripp-off van een taxichauffeur, maar wij hebben het afdingen te pakken, ons Zeeuwen bin zuunig, ook in Thailand! Hahahaha

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monica:
    8 juli 2017
    Super leuk om jullie reisverhaal te lezen , zo kunnen we ook een beetje mee genieten van jullie mooie reis. Nog maar een paar dagen weg en al zoveel beleefd ! Liefs Don, Bink , Monica
  2. Hanna en Ad, Pa en ma.:
    8 juli 2017
    Geweldig spannend allemaal, Mijn fantasie gaat op de loop!