Siem Reap 8 en 9 augustus

8 augustus 2017 - Siem Reap, Cambodja

8 augustus dag 4 Siem Reap.

Angkor wat hebben we gedaan, vandaag even iets anders. We hebben nog niks van Cambodja gezien behalve het toeristische gebeuren, en dan raak je een beetje het reis gevoel kwijt... zeker door "pubstreet" wat net zo goed in Lloret de mar had kunnen liggen, en daar houden we dan toch niet zo van. De tijd van tequila's wegtikken en dansen op de bar hebben we al een poosje achter ons gelaten. En dat we de tempels achter ons laten vinden de jongens helemaaaal niet erg. Ze hebben het ook steeds vaker over vriendjes, dus naar huis zou ook helemaal niet erg zijn!

We huren 2 scooters. Electrische, heerlijk! Geen geluid! Mister guide, (Remko) heeft een bestemming waar we heen scooteren in maps.me ingetoetst en Kaya zit achterop en zegt hoe hij moet rijden. We komen bij een soort dorpje bij een (stiekem toch weer) tempel van Angkor wat. Er is een winkeltje waar ze van koeienhuid mooie kunstwerkjes maken.

IMG_1066

We kijken rond en er werken allemaal kinderen. Hmmmmm gemixte gevoelens..... een meisje komt naar ons toe en vraagt of we willen kijken wat ze daar doen. Zeker! Het blijkt een weeshuis te zijn.

IMG_1069

De kinderen krijgen er les, er is een lokaaltje waar we ook een meisje les zien krijgen, en ze maken er mooie kunstwerkjes. Achterin zien we de koeievellen opgespannen liggen, om te drogen.

IMG_1068

Ik zie ook een meisje, wat niet bij het weeshuis hoort in een berg afval graaien. Ze is niet ouder dan 6. Mijn keel wordt dik en ik krijg een knoop in mijn maag. Dit hebben we nog niet gezien. Ik heb een pak koek in mijn tas en geef het aan het meisje.

IMG_1071

Wat vreselijk. Wat een verschillen zijn er toch op de wereld. Steeds halen we ook de jongens erbij om dit tot ze door te laten dringen, maar ze zijn meer geïnteresseerd in de kittens die overal rondlopen..... daar komen ze nog wel op terug. Er zijn 2 grote ruimtes met bedden waar allemaal kinderen liggen te slapen. Pffffff heftig. Maar fijn dat er voor deze kinderen opvang is, scholing en ze zich nuttig kunnen maken. Kaya en Tycho mogen ook zelf iets maken en een jongen en een meisje leggen hun uit hoe het moet. Dit vinden ze leuk! Lekker bezig zijn!

IMG_1070

We nemen er nog 2 mee vertrekken. Mooie ervaring. En dan... doen we nog een tempeltje!! Hahahaha weinig chinezen, dus mooie ervaring. We toppen de middag af met....nog een tempel.... daarna scheuren we behendig al toeterend als ervaren Cambodjanen door het drukke verkeer naar huis.

We nemen nog een duik, en gaan 's avonds in pub-street eten. We eten lekker Mexicaans. Daarna laten we nog even de kaas van onze voeten eten in zo'n aquarium. Ik zit met Rem in een bak, en die heeft van die lekkere camembert-voeten, alle visjes schieten naar hem toe! Hahaha Goor eigenlijk! Wat voor voeten hebben er vòòr ons eigenlijk in die bak gezeten! Blèèèh! Maar wel lachen. Met ons oprolijsje zitten we lekker te relaxen in een vissenbak. Lekker oor!!  En zo eindigde de dag. Tuktuk en naar huis. Truste!

9 augustus

De boys zijn helemaal klaar met onze tempels,

3 dagen onze zin gedaan, dus nu mogen zij beslissen, hebben ze besloten. Okeeeeeee wat dan?? Dat weten ze niet..... we hebben iets gezien van een escape room, eens informeren. Het kan, vanmiddag! Ok gaan we doen. Eerst ontbijten. Tych voelt zich ineens niet zo lekker en kotst heel zijn ontbijt weer uit op zijn bord. Arm ventje. Schaam me dood maar de meisjes die in het hotel werken zijn zulke lieve schatjes ze vinden het gelukkig niet erg om dat bord op te ruimen. En Tych is t kwijt en doet t weer! Hahaha We worden 's middags  opgehaald en naar de escape room gebracht. We doen een Indiana Jones thema.

IMG_1072

We worden opgesloten en gaan zoeken. Helaas lossen we hem niet op. We doen er nog eentje. Prison break, krijgen 4 gevangenispakken aan en achter de tralies. Deze is nog moeilijker maar Hahaaaaaaa deze lossen we wel op!

In de avond gaan we bij een Belgisch tentje eten op aanraden van een vriend van Ronald die hier woont. Rem denkt carpaccio, lekker! Dus wij lekker eten (rauw vlees.... hmmmmm) jammie jammie! Tych ook! Als het hoofdgerecht komt zegt Tych al ik hoef eigenlijk niet.... ik heb stoofvlees besteld (ook lekker handig....), heerlijk maar ik zit ook al snel vol. Dan begint Tych te huilen dat hij naar huis wil. Dus ik tuktuk naar huis met Tych en we gaan vroeg slapen. Als Rem en Kaya terugkomen stoot Rem zijn teen keihard tegen de drempel. Hij krijst en vloekt het hele hotel bijna wakker van de pijn. Mannen..... maar als dan het bloed uit zijn slipper stroomt is het toch wel degelijk wat.... stuk vlees er half af.... de boel verbonden en klaar totdat de hele kamer naar stront ruikt. Ook nog stront aan de slipper!!! gadverdamme!!!!! Maar goed nu slapen met misselijke Tych en ik, rem met wond en strontlucht in de kamer! Trustuuuuu!!! 's nachts komt bij mij alles er nog eens uit, dus België was niet zo'n succes. Amai!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil:
    13 augustus 2017
    jeetje wat een verhaal.
    wat een tegenstellingen zijn er toch op de wereld ( bah ).
    ik denk dat jullie heel voorzichtig richting zierikzee moeten komen ha ha
    kunnen de jongens nog een weekje met hun vriendjes spelen.
    deze herinnering vergeet je nooit meer.
    ach rem je teen en dat doet zo zeer,dikke kus
  2. Petra delfgaauw:
    15 augustus 2017
    Oh dat kan zo 'n pijn doen je teen. Ik zou ook de wereld bij elkaar vloeken hahah dat kunnen we goed he Rem. Vanuit huis meegekregen haha...

Genieten jullie nog lekker al denk ik ook dat de jongens het misschien een beetje zat zijn.
    Het is ook een heel avontuur voor ze geweest. xxx Petra
  3. Ron:
    19 augustus 2017
    Mijn eerder geschreven stuk is niet geaccepteerd vanwege de vele vloek-herhalingen denk ik.
    Toch nog maar een klein stukje, ik lag slap over het gekerm met strontteen cq slipper.
    Goed eet-adresje: misselijk en overgeven stond waarschijnlijk in de kleine lettertjes.
    Hopelijk gaat het weer beter de dagen erna.
    Gr.