2 juli en 3 juli vertrek naar Bangkok

4 juli 2017 - Bangkok, Thailand

IMG_0214

Vanochtend iedereen vroeg wakker. Zit toch in je hoofd dat je gaat vertrekken. Laatste spullen bij elkaar graaien. Rugzak dicht open dicht. Sokken in t zijvak of toch de onderbroeken. Zit de rugzak goed. Alle deuren dicht, kachel uit. Camper nog even wegbrengen en eenmaal terug staan Ron en Ad ( pa ) in de keuken. Ron komt Bo ophalen, die logeert de komende 7 weken bij Pleun in Zonnemaire. Na een kop koffie, een tweede wordt niet geschonken door de enigzins gespannen vrouw des huizes, is het zover. Bo de auto van Ron in, even zwaaien nog, en weg is Bo. Kaya en Tycho staan er sip bij. Tych moet binnen ook even huilen. Is toch een lang afscheid van zn harige maatje... maar al snel gaat de focus weer naar de reis want het is tijd om te gaan. Exact 12 uur rijden we thuis weg. Het is de eerste van de maand, het luchtalarm klinkt. Lekker begeleidingsmuziekje . Ad brengt ons naar het station in Goes. Nog even snel een foto en weg is ie.

We zijn vanaf nu 7 weken met zn vieren, het luchtalarm verdwijnt uit ons systeem, de reis begint nu echt. We hebben er stikveel zin in.

We vertrekken op tijd omdat het druk zou zijn volgens de geruchten. Niets is minder waar. Op schiphol loopt het als een zonnetje, zelden zo rustig gezien.

Het vliegtuig blijkt een nieuw model te zijn ( boeing 777). Lekker ruim, goeie schermen, toppie!

Maar slapen ho maar. . Geen van allen slaapt langer langer dan n uurtje, dus lekker gaar komen we aan in Bangkok. Snel zijn we door de douane heen en zitten in de taxi naar t hotel dat we in NL voor 3 dagen geboekt hebben. De chauffeur heeft volgens Sas zn rijbewijs bij n pakje boter gekregen, hij is er één van t type gas remmen gas remmen, het lijkt wel n kermisrit. Tych en Kaya moeten zich inspannen om goed naar de horizon te kijken, anders spugen ze binnen no time onze boterchauffeur in zn nek.

Maar we komen veilig aan en hoeven geen brokken uit zn nek te vegen. In het hotel springen de jongens het zwembad in en wij doen even een powernap.

Het is inmiddels 3 uur, we besluiten met de taxi richting Chinatown te gaan. Dat plan wijzigt onder invloed van een tropische regenbui die aanhoudt, het wordt een shoppingmall. Hebben we die maar vast gehad

Daarna terug met de tuktuk. Klassieke fout! Het was nog steeds spits om half negen savonds. Na een heerlijk haf uurtje onvervalst uitlaafgassen eten, komen we enigzins dizzy aan in het hotel. We sluiten de dag af met tikkertje in het zwembad.

Het was een lange dag en de kop is er af. We zijn in Azië. Welterusten.

1. Wil:
    5 juli 2017
    hallo lieverds
    ik ben blij dat jullie goed zijn aangekomen.
    hier is het ook mooi weer .
    geniet lekker die dagen in bangkok
  2. Ron:
    7 juli 2017
    Erg leuk om te lezen en te kijken.
    Geniet van al het moois.
    Groetjes van Bo voor de jongens.
    PS: Gisteren heeft Bo d'r eerste wasbeurt gehad. En daar heeft het gras van genoten. Tot snel