Hanoi, 30 juli

30 juli 2017 - Hanoi, Vietnam

Na een wat onrustige nacht ontbeten, en ik had ergens gelezen dat er een wandeling door de oude stad is. Rem zoekt hem op.  Er schijnt een speelgoedstraat te zijn, schoenenstraat, vleesstraat, whatever. Wel zo makkelijk als je iets nodig hebt. Je krijgt gelijk een klap in je bek van de hitte als je buiten komt! Ik denk dat het 37 graden is en geen zuchtje wind. Het zweet loopt met stralen van ons af.  We lopen door de straatjes, als eerste de speelgoedstraat. Lego Lego en nog eens Lego. Kijken!!! Rem gaat met de jongens naar binnen en koopt een pakket wat ze op onze volgende bestemming kunnen maken. Ik kijk buiten naar alles wat voorbij komt en bereik het zachtjesaan het kookpunt na 3 kwartier Lego zoeken.... maar er is vanalles te zien. De vrouwtjes lopen met een draagstok waaraan 2 rieten manden hangen met vanalles erin. IMG_1045Net zoals 2 emmertjes water halen maar dan in de lengte.... bloemen, fruit, afval, eten... IMG_1044De rieten punthoed maakt het weer tot een mooi plaatje. Ook scooters met 4 man erop, scooters volgebouwd met dozen, maar ook een scooter met wel 25 kratten bier hebben we gezien. Apart is dat de voorste een helm draagt en de rest niet, al zijn het kinderen.... Fietsen met hele stellingen erop waar weer allerlei koopwaar op ligt, je kijkt je ogen uit. Tot Kaya ineens zo'n draagstok op z'n schouder krijgt van een vrouwtje, en Tych een vietcong baseball pet, oh wat leuk, foto! Toeristtrap! Verplicht om het te kopen natuurlijk. En beledigd dat we wilden afdingen! 3 euro voor een stukje ananas en 3 bananen is echt wel heel veel geld in zo'n land. Zo stonden rem en ik in een antiek zaakje en hoorde ik Tych: mam! Deze man is echt een beast!! Ik krijg gewoon een nieuwe zool onder mijn slipper!!! onder zijn teenslipper! Kerel weggejaagd en Tych liep op 1 hak. Zo proberen ze toch vanalles. Het nieuwe hotelletje was zelfs beter als de eerste. Meevaller. In de middag wat gerelaxed, en s'avonds  nog eventjes eten. Je ziet varkensneuzen, kippenpoten, kikkers op stokjes. Vanalles. Rare vogels die spleetogen! Over vogels gesproken, er werd ook nog een eend gevild tegenover ons hotel, IMG_1046en er werd een fiets opgebouwd uit manden met vogels.... Hanoi, leuk, een aanslag op de zintuigen maar iets te warm. Wij gaan verder naar de paradijselijke Cat ba islands!

1. Ron:
    3 augustus 2017
    Veel plezier op monkey island!!
  2. Hanna en Ad, Pa en ma.:
    3 augustus 2017
    Weer een ervaring rijker.
  3. Wil:
    4 augustus 2017
    een hak onder je teenslipper ha ha wat erg.
    moest je dat betalen ?
    maar wat een indrukken ongelofelijk.
    het lijkt mij geweldig!!!
    op naar de monkeys. kus oma