Chiang mai tm 18 juli

18 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

Gisteren avond zijn we naar de Sunday night markt gegaan. Deze is niet alleen voor toeristen maar ook voor de locals. Erg leuk. De raarste dingen kom je tegen, we kijken voor de zoveelste keer onze ogen uit. Een groepje blinden die een bandje vormt midden op straat. Mensen met dwergaapjes, IMG_1009hilltribe kleding, violiste van een jaar of 14, een hoepelende zingende downie ( echt ), gamellan bandje, eten, eten en eten... heerlijk, we pakken overal wat mee en de jongens laten beiden een stoere henna tattoo plaatsen. (En kopen ook allebei een klein knuffeltje, dat dan ook weer ).

16 juli
Vandaag gaan we actie ondernemen. Om 8 uur worden we opgehaald om in de ochtend een kleine jungle trek te doen en smiddags gaan we white water raften (met een rubberboot een rivier met stroomversnellingen afzakken).
We zijn anderhalf uur onderweg en komen in het bergland ten noorden van Chiang Mai. We gaan olv een gids de 'jungle' in. De gids weet ons veel te vertellen over de verschillende planten. We lopen langs een beek naar een waterval waar we een duik nemen. Jungle is een groot woord. De begroeing is uiteraard tropisch,de geluiden zijn van de jungle, maar we komen regelmatig groepjes toeristen tegen. De wandeling is erg leuk, de omgeving schitterend, maar jungle kan wat wat ons betreft nog wel een stuk puurder, we houden het op een tropisch bos.
We lunchen aan de rivier waar we gaan raften. Na een uitgebreide veiligheidsbriefing gaan we eindelijk het water op. De rapids (stroomversnellingen) zijn niet slecht. De jongens vinden het fantastisch. Onze schipper is ook een hele leuke kerel. Kaya mag op de rustige stukken voor schipper spelen en Tycho mag achterop een kayak bij de kapitein van onze armada die uit 3 rafts bestaat. Op een gegeven moment moeten de jongens eruit. We passeren een paar heftige rapids, dus de jongens worden met de auto stroomafwaarts gereden. Dat is balen voor ze, maar achteraf gezien geven we de schipper gelijk. De rapids waren best heftig en dus ook superleuk voor ons. Eén keer kwamen we klem te zitten terwijl onze raft vol water stroomde. Met veel duw , spring en trekwerk kregen we m gelukkig weer los.
De laatste 3 rapids deden we weer met zn allen. Wat een toffe ervaring en hoe mooi; een snelstromende rivier en links en rechts alleen maar tropisch bos.We hebben genoten.
Terug in Chiang Mai is het al donker, we stappen uit in het centrum en daar eten we lekker pizza.
Moe en voldaan pakken we daarna een tuktuk naar ons hotel.
17 juli
Vanochtend doen we rustig aan. Eerst lekker ontbijten in het het oerongezellige restaurant van ons hotel. Sas is wakker geworden met een enorme koppijn dus die blijft nog even liggen. De jongens en ik verbazen ons over de oliedomme serveerster die elke dag bij het ontbijt is. Ze vergeet echt alles. En als je haar dan herinnert aan iets, kijkt ze gelijk boos. We krijgen er een beetje de slappe lach van. We bombarderen haar tot een Thaise Downie. In onze fantasie straffen we haar met de meest vreselijke martelingen die steeds weer op stront uitdraaien. Haha lekker flauw.
Tegen 12 uur gaat het weer met Sas. Net op tijd want we gaan fietsen over het platteland. Het is een tocht van 30 km die ons langs rijstvelden, een lepra ziekenhuis, tempels en een bakkerij voert. Onze gids is wederom een leuke kerel die mooie verhalen vertelt. Alles uiteraard in het Engels. De jongens snappen er aardig wat van. Dat Engels op school is toch best handig. We eten onderweg. Het laatste deel van de tocht gaat het regenen. Maar de gids heeft gelukkig regenpakken bij zich. Een soort grote boterhamzakjes. Het laatste deel van de tocht zien we er zelf dus uit als een groep verzopen downies. Maar het mag de pret niet drukken, we vinden het allemaal leuk.
We eten savonds weer in het centrum van de stad en shoppen nog wat spulletjes bijelkaar. Kaya zoekt naar het nieuwe tenue van Real Madrid dat je hier voor een appel en een baht kan kopen. Sas koopt een jurkje, een broek en oorbellen. Ik een shirt. Tych nog een speeltje, het kost allemaal bijna niets.
Tegen 10 uur nemen we de tuktuk naar het hotel.
18 juli
Vandaag gaan we ziplinen in de jungle. IMG_1011Dat wil zeggen dat je aan stalen kabels die van boom naar boom gaan door de toppen van de jungle glijdt. Het zijn maar liefst 43 kabels waar we hangend in een tuigje overheen glijden. De grootste lijn is maar liefst 400 meter. Omdat  we dit keer terecht zijn gekomen in een gebied dat echt als jungle betiteld mag worden is het een fantastisch mooie ervaring.
We zitten net onder de wolken en het is oerwoud zo ver het oog reikt. We genieten met volle teugen, wat een mooie manier om de jungle in je op te nemen.
In de namiddag komen we terug in ons hotel en gaan Sas en ik de volgende reisstappen regelen. We gaan verder noordwaarts om Laos in te gaan. In Laos boeken we een driedaagse trip door de jungle die bestaat uit ziplinen, lopen en overnachten in echte bommhutten. De trip staat bekend als het beste dat Laos op outdoor gebied heeft te bieden. Het gebied is een nationaal park en huisvest oa tijgers, luipaarden en gibbons (slingerapen). En uiteraard ook bloedzuigers. Dat vinden de jongens nog het engste, die tijgers dat is alleen maar gaaf .
Savonds eten we in de buurt van ons hotel. Morgen weer een reisdag richting Chang Rai.
We hebben genoten van Chang Mai.

1. Ron:
    18 juli 2017
    Wat een gave condooms dragen jullie onder die helm. Ook goed tegen de regen. Slim hoor.
    Ik slinger als een gibbon zo dadelijk weer op m'n grasmaaimachine en fantaseer over alle tijgers en bloedzuigers die ik hiermee kan ontwijken.
    De warmte hoef ik me niet in te beelden die hebben we volop. Morgen, dinsdag gaat richting 30.
    Mazzel en geniet met mate hè!!
  2. Mama:
    18 juli 2017
    Super gaaf allemaal, zeg!!! En dat zip linen is echt geweldig, hè? Ik lees dat jullie elke keer aan het shoppen zijn: is er inmiddels een extra rugzak bij? Straks hebben jullie iemand nodig die mee reist om de spulletjes te dragen! Haha. Veel plezier in de jungle en doe maar voorzichtig daar. X
  3. Wil:
    hoi lieverds
    ik geniet van jullie verslagen.
    ik denk dat je een extra koffer moet kopen voor wat jullie allemaal mee terug gaan nemen. het is hier bloedheet.kijk morgen wel uit voor al die enge dieren,gr oma xxx
  4. Hanna en Ad, Pa en ma.:
    18 juli 2017
    Hoi allemaal, was blij weer wat te horen. Die p onder de indruk. Alleen die bloedzuigers..... daar had Blazien toch zo`n last van? Maar jullie genieten met volle teugen..... jullie drinken toch wel genoeg? hahaha. Groetjes van ons beiden!! xxxxx
  5. Monique:
    20 juli 2017
    Leuke verhalen allemaal. En ik denk dat jullie super genieten. Even in een hele andere wereld leven met zijn viertjes.
    Nog heeeeel veel mooie dagen met mooie belevenissen.
  6. Blazien:
    21 juli 2017
    He kay en tych, even een wijze raad van tante Blaas; laat je ouders een pakhe sigaretten meenemen en laat die bloodsuckers een trekje nemen! Geniet er lekker van Lao Lao voor papa en mama! Xb
  7. Annet:
    27 juli 2017
    Wat een gave avonturen zeg!!!