12 en 13 juli Sukhotai

13 juli 2017 - Sukhothai, Thailand

Woensdag 12 juli

We gaan door naar de volgende lokatie; Sukothai. Het is met de de bus 10 uur rijden en met een taxi 5 uur, en maar iets duurder, dus het wordt een taxi.
We worden sochtends opgehaald door een vette jeep en hebben een uiterst comfortabele rit naar Sukothai. Hier hebben we weer een relaxed guesthouse midden in de stad. In Sukothai zijn niet veel backpackers, hierdoor is de stad heel Thais. We gaan aan het eind van de dag nog even naar de lokale markt, eten in het guesthouse, savonds dobbelen we nog even met de boys en gaan dan vroeg slapen. Niet zoals dit jongetje..... IMG_1002

Ook al was de rit comfortabel, een reisdag is toch best vermoeiend.

Donderdag 13 juli

Iedereen heeft lekker geslapen. Na het ontbijt gaan de jongens zwemmen en wij laten ons alle kanten op vouwen door een Thaise massage. Was erg lekker en kost bijna niets (5 euro pp voor een uur). Ze noemen het ook wel yoga voor luie mensen. Na het dubbelvouwen in de raarste standen begrijpen we waarom.
Rond 12 uur gaan we naar de ruïnes van het oude Sukothai (Sukothai was ca. 600 jaar geleden de hoofdstad van Thailand). IMG_0999We pakken een tuktuk en ter plekke huren we fietsen. De ruïnes kunnen het beste bezocht worden per fiets, want het gebied is best groot. Aangezien het vandaag zonnig is, is fietsen lekker verkoelend. Sas en ik kijken onze ogen uit en schieten veel fotos. De jongens hebben niet veel interesse in de stapels stenen maar vermaken zich prima in de schaduw van de grote bomen die op het terrein staan. We fietsen van plek naar plek, doordat er weinig toeristen zijn, lijkt het alsof we het park voor onszelf hebben, superrelaxed.
Aan het eind van de dag komen we uit bij een 12 meter hoog boedhabeeld van 700 jaar oud. De zittende boedha is ingebouwd in een soort vierkante vestingmuur waar hij maar net in past. Door een poort betreedt je de binnenplaats waar boedha zit. Doordat het beeld maar nauwelijks past in de ruimte komt hij erg indrukwekkend over. Zelfs de jongens worden er even stil van.IMG_1001
Tegen 6 uur pakken we weer een tuktuk terug naar ons guesthouse. Sukothai was de tussenstop naar Chang Mai, waar we morgen naartoe gaan, zeker waard.
We realiseren ons in de tuktuk dat het reisgevoel er bij ons allemaal goed in zit. De jongens hebben het goed naar hun zin, doden verloren uurtjes uiteraard ook met hun Ipad, maar ze genieten zichtbaar van alles wat we doen. Het Thaise eten gaat er vrij goed in en ze vinden de aandacht die ze krijgen van de locals ook leuk. Al diverse keren zijn ze met Thaise mensen op de foto gegaan.

Terug in het guesthouse barst er een tropische regenbui los. We genieten ervan met een biertje op onze veranda.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monica:
    Lieve mensen ,
    Wat hebben jullie het heerlijk, fijn dat alles zo goed verloopt.
    Lekker genieten met elkaar !!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
  2. Annet:
    13 juli 2017
    Klinkt weer als een heerlijke dag!
  3. Hanna en Ad, Pa en ma.:
    13 juli 2017
    Ik sta versteld van het gemak waar mee jullie omgaan met alles .Zoveel indrukken, petje af!!
  4. Cynthia:
    16 juli 2017
    Heerlijk dat jullie zo aan het genieten zijn. Dikke kus cyn