vrijdag 7 juli - onderweg

8 juli 2017 - Kanchanaburi, Thailand

IMG_0978Vrijdag 7 juli
Onderweg naar Kanchanaburi
Vandaag pakken we de stoptrein naar Kanchanaburi, 100 km westelijk van Bangkok. Deze stad is beroemd geowrden door zijn "Bridge on the river Kwai" die in de tweede wereldoorlog door de Japanners is aangelegd, met de vrijwillige hulp van vele duizenden gevangenen die er het leven hebben gelaten. Het gebied grenst ook aan diverse natuurparken die doorlopen tot de grens met Myanmar, voor ons belangrijker dan al die WO2 perikelen.
Aangezien de trein pas smiddags vertrekt, starten we dag rustig. Lekker ontbijten, nog even sporten met de boys in de gym van ons luxe hotel en dan naar het station. We hebben een derde klas boemeltrein. Prima, lekker rustig de stad zien wegglijden en langzaam maar zeker het platte land in zicht krijgen. De jongens vinden de trein geweldig en kijken hun ogen uit. Na een uur wordt plotseling de locomotief die het spulletje trekt, losgekoppeld en verdwijnt in de verte. Geen idee waarom en waarvoor, we wachten rustig af. Na een uurtje komt er een andere locomotief aan, die koppelt aan en de reis kan verder. Lijkt business as usual.

Tegen half zes in de middag boemelen we het station binnen. Snel de taxi in en op zoek naar een guesthouse aan de rivier. De eerste de beste pakken we. Morgen zien we wel verder. De rust die we hier ervaren tov het drukke Bangkok is sowieso al lekker.
We eten wat in mainstreet. Mainstreet ziet er een beetje platgelopen uit: massagesalons, kroegen, discos, eethuisjes.. allemaal gericht op de Westerse toeristen. Aangezien het hier low season is, komt het een beetje vermoeid over. Maar maakt ons nu niet uit. We eten en drinken ergens, de jongens ontdekken een poolbiljart, het is prima. Sterker nog, de thaise maaltijd die we hadden was heerlijk.
Om half tien gaan we hotelwaarts. Ik slaap bij Kaya in de kamer en Sas bij Tych. Vinden ze toch een veiliger gevoel als er snachts grote insecten zijn. Haha alsof wij van die helden zijn met grote insecten.
Anyway, we doen het zo. Sas heeft mazzel met een hard matras. Hij is in vergelijking met die van mij zacht en comfortabel. Kay en ik kletsen nog wat en vallen ondanks het schokbeton waarwe op liggen al snel in slaap.

1. Ron:
    8 juli 2017
    Wij zijn hier stik jaloers op jullie maar wij hebben gelukkig Bo.
    Geweldig om dit allemaal te lezen.
    Bo heeft inmiddels al 2 x kennis gemaakt met echte boerensloten. Ik hoop het zwart er voor eind augustus uit te hebben geboend. Remko,....., preken geven doen boedisten toch niet, hahaha.
    Gr
  2. Wil:
    ik ben ook jaloers .
    wat lijkt mij dat leuk omdat allemaal te kunnen zien.
    ik ben blij dat we vloggen maak ik het toch een beetje mee.
    groetjes oma
  3. Hanna en Ad, Pa en ma.:
    8 juli 2017
    We reizen enthousiast mee.
  4. Annet:
    8 juli 2017
    Hier ook! Vol enthousiasme wordt hier mee gelezen..
    zo reizen wij een beetje mee
  5. Blazien:
    9 juli 2017
    Lekker plaenken!
  6. Cynthia:
    9 juli 2017
    Wij reizen hier ook mee.
    Ik wil ook