Ko kood en naar Bangkok 18 tm 20 augustus

20 augustus 2017 - Ko Kut, Thailand

Ko kood 18 en 19 augustus

Ik schrijf deze blog nu voor de derde keer (nu in het vliegtuig op de terugweg, 23 augustus, net een mooie film met Brad Pitt gekeken :-))  en nu Gare du Nord luisteren dus ik zit er lekker in.....  ) omdat hij om een of andere vage reden steeds was verdwenen op de i-pad.... grrrrrr en daar krijg je spontaan een writers block van (voel me spontaan Saskia Noort... ) opnieuw dan maar weer.... even goed terugdenken.... vandaar dat we nu al thuis zijn en er nog vanalles binnenkomt.

18 augustus
Ik ben die Rob de Nijs toch wel vreselijk beu zeg! Pa je had gelijk, het is echt een eikel. Ander nummer? En toen was 't zomer? Wat gaan we vandaag nou weer eens doen. Door het keiharde geluid in ons huisje is het ook niet echt prettig daar de hele dag te zijn, zelfs de beste oordoppen helpen niet.... In de ochtend lekker relaxen, lezen, en in de middag gaan we naar de waterval. Regenponcho's aan (echt een feest....) en als 4 duivels vliegen we er op de scooter heen. Het laatste stukje moeten we lopen over glibberige stenen / rotsen, waar het water van de regen overheen stroomt als kleine riviertjes. Heel dichtbij kunnen we niet komen, het is veel te gevaarlijk, het woeste water klettert naar beneden. (Esther verhoeff zou ook best kunnen....). Kaya en ik gaan niet verder maar rem en tych wel, wat ik helemaal niets vindt. Als moeder en vrouw denk je daar toch anders over dan dat jongens doen.
Al snel komen ook zij terug, en gaan we terug, bij ons hotel, potje poolen.
We worden weer verwelkomt door de gehandicapte hond die op 2 voorpootjes loopt. Zijn achterpootjes zijn waarschijnlijk verlamt. Het is ook echt een "hij" want er hangt een flinke rode lippenstift tussen zijn benen. Velletje ook verlamd denk ik.... ieuwwww ik vind het daarom niet zo'n leuk hondje.... de jongens wel, zij zijn gek op iedere hond, dus hij wordt lekker aangehaald. We gaan weer eten in de pizzeria en gaan klaverjassen! Ja de jongens gaan lekker!! Echt zo leuk! Ze kunnen zelfs al een beetje seinen, dus Oma Willie, we kunnen weer kaarten!!

19 augustus
Ik heb Rob op zn bek geslagen..... dus......
Wakker worden, lezen, ontbijten, oordoppen nog even inhouden, lezen.....
'S middags kan Rem het niet meer houden en gaat hardlopen in de regen. Als hij terugkomt is het droog (yeahhhhhh!!!!!!!!!) en gaan we lekker zwemmen en genieten van dit bijzondere (droge) moment bij ons paradijsje.... ook nog wat mooie schelpen gezocht om mee naar huis te nemen. Het was fijn nog wat mooi weer te hebben gehad als laatste dag. Als we met de scooter om een boodschapje gaan komen we langs een nestje hondjes, zooooo schattig! Knuffelen!!!! Als we stoppen zien we dat er eentje met zijn koppie in een plastic pot vastzit. Daar heeft vast iets heel lekkers ingezeten! Kaya probeert hem eraf te trekken maar dat lukt niet. Een thaise stopt ook en gaat met het hondje naar een huisje toe waar ze hem eraf knippen. Gelukkig is hij gered! Er zat zo'n schattige Einstein bij, je zou hem zo meenemen!
In de avond bij het eten weer een kaartje gelegd, daarna tassen inpakken want morgen vertrekken we naar Bangkok!

20 augustus
Reisdag. We ontbijten, Rem gaat afrekenen en we worden om 09.00 uur opgehaald om naar de boot te gaan. We komen er achter dat er maar 1 nacht op de rekening stond ipv 6.... hmmmm dat is een meevaller! Even thuis checken of het niet van de creditcard is afgeschreven.... (is afgeschreven inmiddels...)
een uurtje met de boot, en dan 4/5 uur met een minivan. Onnadenkend kopen we tickets voor een aircon bus, en na diverse stoppen zijn we na ruim 7(!!!!) uur in Bangkok. Een soort van de rondjesbus Schouwen Duiveland hadden we te pakken. Nog een taxi ruim een half uur, en we zijn in ons hotel. Gezellig hotel, hotel Lemoc, vlakbij Khoa San Road. Nog wat gegeten in het hotel en oogjes dicht. Morgen shoppen in Chatuchak daar hebben we veel energie voor nodig, het is namelijk een grote weekendmarkt met wel 15000 winkeltjes. Whaaaaaaaaaaaa