Battambang 11 en 11 augustus

11 augustus 2017 - Battambang, Cambodja

IMG_1081
We hebben een mooi hotel! 2 aparte kamers weer, maar in Ko Kut nemen we gezellig weer iets met zn viertjes. Zin in.
We hebben en tuktuk chauffeur gevonden, we gaan een soort toertje doen. We hebben niet alles goed gehoord, maar het is zo heet doe maar. Eerst naar de bamboetrein. 2 assen met wielen worden er op de rails gezet, los, het soort bamboevlot, (bij ons een schutting.....) erop, 4 kussens, een solexmotor en gaan met die banaan.

IMG_1082

Echt lache! Eigenlijk ook rete gevaarlijk. Je gaat heen en terug. Ze keren de boel aan het eind om en gaan terug, en als er toch nog iemand op de heenweg zit, moet er eentje even af. Het wordt (werd) schijnbaar gebruikt om rijst, dieren etc mee te  vervoeren. De rails is ook niet altijd even recht dus de kans op lancering zit er in, en als er een steentje op ligt helemaal want we gaan keihard. We kunnen zo de efteling in op ons vliegend tapijt. Groot succes! Daarna naar een oud tempeltje, en dan naar een boom met grote vleermuizen. Het blijken vliegende honden die een spanwijdte kunnen hebben van 1.80! Ieeeeeeuuuuwwwww!!! Nog een wijnfarm bekeken, druivenranken, sloeg nergens op, en toen lekker naar het zwembad. Pizza gegeten in een fastfood ding, waar we met verbazing hebben zitten kijken hoe iemand een schaaltje salade opbouwde tot zeker wel 30 cm hoog. Salade 4 x zo hoog als het bakje! Hahahaha en nu we het over eten hebben, we zijn het uit eten gaan zo langzamerhand hartstikke beu natuurliijk. Andijviestampot, bruin brood met roomboter en pindakaas, kroketten en frikandellen, hagelslag, hutspot van oma, daar hebben we zin in, en als we het dan toch over thuis hebben, onze Bo willen we natuurlijk ook heeeeel graag weer zien, alhoewel ze het wel geweldig naar haar zin heeft met Pleun...

De volgende dag even een onderhoudsdagje, we willen wel weer eens gemasseerd worden. Maar eerst met Kaya naar een ziekenhuisje, al een week oorpijn. Onsteking. Hij krijgt wat pillen en mag niet zwemmen dus Op zoek naar oordoppen. Dan voor mij naar een pharmacy, ik ben nog steeds misselijk. Een rommelig winkeltje met stapels medicijnen tot aan het plafond. Je verteld wat je hebt, en je krijgt vanalles voorgeschoteld waar je uit mag kiezen zelf! En dan wel pillen die wij bij de dokter krijgen.... hmmmmm bijsluiters even doorlezen en wat het best past nemen we maar mee. €2,50. Olé! En weg was de misselijkheid! Masseren geen tijd meer voor helaas.

Vanmiddag gaan we naar de killing caves.

IMG_1085

Schijnt een lugubere grot te zijn, waar in de tijd van Pol Pot mensen een klap op hun kop kregen en erin werden gegooid. We beklimmen de berg, door een tempeltje en dan naar de grot. Eerst nog even door de hel, een soort beeldentuin. Een kmer die iemands tong eruit rukt, mensen die werden gekookt, zaagblad in iemands hoofd etc. Gezellig! Dan naar de grot. Er staat een soort altaar waar allemaal schedels in liggen, een liggende buddha, en het gat. Ongelofelijk dat dit gebeurd is. De jongens vinden het helemaal niet griezelig, de levensgrote beelden maakten meer indruk.
Dan lopen we door naar de top, waar we allemaal apen tegenkomen,

IMG_1083

erg leuk weer. Als we weer beneden zijn gaan we op een terrasje zitten voor de bat cave. Het is druk met toeristen. Om half 7 komen ze uit de grotspleet. Duizenden vleermuizen tegelijk. Heel gaaf gezicht, dit gaat een uur door, het schijnen er miljoenen te zijn.

IMG_1080

Bij de vijfhonderduizendste vertrekken we, tassen inpakken en morgen vertrekken we naar Ko Kut, een paradijselijk eiland in Thailand. Weekje uitrusten van al onze avonturen, dan nog 2 daagjes Bangkok, shoppen, en een dag pret- of waterpark, en dan naar huis.

1. Wil:
    16 augustus 2017
    lekker grotje van pol pot.
    geniet lekker op ko kut en rust lekker uit.
    ik geniet wel van mijn andijvie met spekjes en hollands balletje gehakt ha ha
  2. Hanna en Ad, Pa en ma.:
    16 augustus 2017
    Ik zal eens kijken of er al peeen en juun zijn.
  3. Marije:
    16 augustus 2017
    Tip van Marie! Tube vaseline kopen voor in Kaya z'n oor en van dat kneedspul waar je posters mee op kan hangen. Flinke klodder vaseline in z'n oor doen en afdekken met dat kneedgum, dan kan hij toch zwemmen!
  4. Annet:
    16 augustus 2017
    Hopelijk Kaya zijn oorpijn inmiddels verdwenen.
    God! Wat hebben jullie een hoop gezien en meegemaakt!

Gaaf hoor! Nog een weekje... x
  5. Ron:
    19 augustus 2017
    Ik zei het nog tegen Ko, dat wordt Kut. Stuur ik Bo incognito als vliegende hond naar jullie bestemming herkennen jullie haar nog geeneens.
    By the way: waren al die mensen (schedels) bij die Belg geweest?
    Honden en muizen; jullie hebben ze wel zien vliegen!!!
    Gr.,