Bangkok 21-22-23 augustus

22 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

21 augustus
Allemaal lekker geslapen, met de taxi naar chatuchak. Taxi's kosten echt helemaal niks in Bangkok, een perfect vervoermiddel. Het is een soort semi overdekte markt, met allemaal kleine winkeltjes, waar veel thaise mensen ook winkelen, whole sale prijzen. Kleding, tassen, sieraden, brillen, horloges, tweedehands kleding, serviezen, snuisterijen, alles. Voornamelijk nep spullen natuurlijk, echt voor weinig geld. De jongens nikes voor €12,50, mooi beeld, kaya een swatch horloge voor €3.00 (waar hij mee ging zwemmen waardoor het gelijk kapot was hahaha). Tussendoor koffie gedronken en met verbazing staan kijken hoe een spanjaard paëlla stond te aken. Als een showmaster gooide hij de kippenpootjes in de mega pan, en strooide hij zout over de pan. Iedereen foto's maken, echt grappig. Hij is vast wereld beroemd hier...
Er was ook een dieren-hal. Het eerste wat we zagen was een dwergaapje, in een vogelkooitje. Allemaal gesloten winkeltjes van glas, maar waar je niet in kon. Dat viel tegen, want de jongens hadden natuurlijk graag alle dieren lekker geknuffeld. Van die super wollige mini hondjes die je de hele dag moet kammen, poezen, schildpadden en zelfs een lynch zagen we in een kooi. Best heel zielig eigenlijk, maar toch leuk om gezien te hebben. De dieren zagen er trouwens best goed uit. Kaya vond het ook niet helemaal ok aanvoelen daar. Ze verkochten daar natuurlijk ook dierenkleding, dus tych wilde wel zo'n pakje voor flappie... hahahahha dat hebben we maar niet gedaan....
Na toch heel de dag te hebben volgehouden, nog wat eten op KSR en naar huis. Ik hou van de hectiek van Bangkok!

22 augustus
Beloofd is beloofd, we gaan naar een pretpark in Bangkok: Siam City. Een uurtje rijden van ons vandaan. Het is maandag, dus we hopen dat het een beetje rustig is. Dat lijkt bij aankomst inderdaad te kloppen. Een grotendeels lege parkeerplaats treffen we aan. Het park trekt jaarlijks miljoenen bezoekers dus de verwachting ligt hoog. En het park maakt die ook grotendeels waar. Alle attracties zijn er: achtbanen, spookhuis, golfslagbad, glijbanen, zweefmolens, octopussen en nog veel meer leuke apparaten waar je buik van omkeert.

IMG_1112

Maar we zijn voorbereid; ik heb reispilletjes bij me, die werken super weet ik uit ervaring met andere buik-omkeer-apparaten uit voorgaande pretparken. Maar stom stom stom, ik heb ze in het hotel laten liggen. Dat betekent dat de jongens zonder ons in de BO-apparaten moeten. Maakt hun niet veel uit. Ze schieten links en rechts overal in waar ze in willen.

IMG_1111

Wij lopen er als opa en oma Duck een beetje achteraan. We gaan wel mee in de attracties die het niet op de buikinhoud hebben voorzien, wat uiteraard ook het zwembad is. Nergens rijen, dat is wel chill. Sommige attacties zijn de jongens soms de enigen. We, de jongens met name, vermaken zich er de hele dag prima. Eindconclusie van het park: lekker groot en uitgebreid, zou 30 jaar geleden top of the bill kunnen zijn in Nederland.
Hoogtepunt was voor de jongens de achtbanen. Voor opa en oma de wildwaterbaan.

IMG_1114

Om de dag compleet te maken hebben we tot slot de Burgerking op Khao San Road bezocht.

23 augustus - laatste dag Bangkok
Sochtends starten we rustig op. We  gaan smiddags fietsen. Om 12 uur vertrekken we naar Co Van Kessel. Dat is de Nederlander die fietstours door Bangkok ooit als pionier heeft opgezet. Co is inmiddels niet meer, maar zijn bedrijf wel. Gerund door een team van jonge enthousiaste Bangkokkers. We zijn ingedeeld bij een gezin uit Belgie met 3 jongens van 11, 9 en 7. We hebben een enthousiaste meid als gids die voorop gaat en als hekkesluiter een hulpje van de gids. Zo rijden we in ganzenmars door een deel van Bangkok waar je anders niet snel komt. We beginnen in nauwe steegjes van Chinatown. Je rijdt soms bij mensen door de keuken, zo krap is het af en toe. Maar het is erg leuk. De jongens vinden het in aanvang nog een beetje saai. Zeker als we weer een tempel gaan bezoeken. Maar langzaamaan krijgen ze steeds beter contact met de Belgische jongens en gaan ze het steeds leuker vinden.

IMG_1109

We gaan met een longtail boat diverse malen naar andere delen van Bangkok en komen inderdaad op plekken waar we anders nooit zouden komen. Aan het eind van 7 weken ZO Azie weet deze tocht ons allemaal te verrassen met mooie plekjes, ver weg van de toeristen waar je het gewone Bangkok leert kennen.

IMG_1108

De Jongens hebben uiteindelijk dolle pret met elkaar. Een beetje stoer doen naar Thaise schoolmeisjes, opscheppen over de scores bij Clash Royale, discussieren over de beste voetbalclub van de wereld, etc.

Tegen 5 uur krijgen we ook nog een late lunch aangeboden onderweg. Heerlijk gegeten weer en leuk gekletst met de ouders van de jongens. De jongens houden een "eet een spaanse peper" wedstrijd. Na 10 minuten stonden Tych zn lippen nog in brand.
En dan nog een stuk met de longtailboat naar het beginpunt. Onderweg komen we bij een sluis 2 andere fietsgroepen tegen die zich ook verzameld hebben in longtailboten. De jongens beginnen met zn 5-en iedereen op te hitsen dat wij toch de snelste zijn. En als de sluis open gaat, schieten wij er idd als eerste vandoor. Groot gejuich van de boys. Maar opeens komt op de rivier ( waar het redelijk druk is met allerhande verkeer op het water) één van de 2 andere boten keihard langs ons. Dat kan natuurlijk niet. De boys kijken met smart naar de kapitein. En die heeft er zin in, hij gooit zn gas voluit open en zo ontstaat een echte wedstrijd. De boten klappen over het water en de motoren en de jongens brullen om het hardst. We spuiten overh et water. En jaaaa!! We winnen. Hahaha wat een leuk einde van een superleuke laatste middag in Bangkok.
Savonds nog even snel naar Khao San Road voor wat laatste souvenirs en dan naar het hotel om de spullen te pakken. Het zit er op. De reis is gedaan. We moeten weerterug naar ons kikkerlandje. De jongens kijken er naar uit. Ze willen onderhand heel graag hun vrienden weer zien.
Bij ons ligt het anders. Het gevoel is dubbel. Naar huis is leuk. Vrienden, familie en Bo weer zien is fijn, maar 7 weken Azie is ons supergoed bevallen en we hebben nog lang niet alles gezien. Er is nog zoveel te ontdekken....

1. Hanna en Ad, Pa en ma.:
    6 september 2017
    Echt heel leuk ,zeker voor de jongens!!!!